close

沒錯!!這首歌是埃及王子的主題曲,但其歌詞內容卻讓我很感動,讓我們一起來為災民祈禱。

(這首歌的中文歌詞是我翻的,如有任何想法歡迎分享喔!!)

WHEN YOU BELIEVE相信相依

Many nights we pray

無數的夜晚我們祈禱

With no proof anyone could hear

沒有人能替我們證明

And our hearts a hopeful song

而我們心中有一首希望之歌

We barely understood

期盼能夠理解

Now we are not afraid

現在我們不再感到害怕

Although we know there’s much to fear

即使我們知道有太多的恐懼

We were moving mountains long

Before we known we could

我知道我們可以克服它

 

*There can be miracles

When you believe

只要我們相信就會有奇蹟

Though hope is frail (渺茫的)

即使希望渺茫

It’s hard to kill

仍難以摧毀

Who knows what miracles

有誰知道有什麼奇蹟

You can achieve

你可以得到

When you believe

只要你相信

Some how you will

You will when you believe

只要你相信,就能得到奇蹟

 

In this time of fear

在無助的時候

When prayer so often proves in vain (無意的)

無數的祈禱證明他們是無助的

Hope seems like the summer birds

祈求如同鳥的歌聲

Too swiftly (迅速的) flown away

很快的流傳開來

And now I am standing here

而我現在站在這

My heart’s so full I can’t explain

無法解釋我現在的心情

Seeking faith and speaking words

尋求信念,並說

I never thought I’d say

我從未想過我會說

 

(Repeat *)

 

They don’t always happen when you ask

當你祈求,奇蹟的發生並不總是偶然

And it’s easy to give in to your fear

人們很容易洩露恐怖的情緒

But when you’re blinded by your pain

但當你被痛苦蒙蔽

Can’t see your way safe through the rain

就難看見希望之路

Thought of a still resilient (有彈力的,彈回的) voice

會有話在內心盤旋

Says love is very near

愛在你身邊

(Repeat *)

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    A9410070 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()